Thursday, November 28, 2013

It's a Boy

I wish that when our children were born we were so friendly with the photography as it is today. The more I would like to say thank for the trust to mom of that less than a month old baby boy for the opportunity to take those pictures.
He was the perfect model and thanks to him I had a priceless lesson and pleasure from contact with such a little baby :)
Isn't he cute? :)
I can't believe how quickly the time flows. It seems as our children not long ago was tiny, and at the same time it's hard to recall the feeling of holding a little baby in my arms...
Thank you :)


Image Hosted by ImageShack.us

Chciałabym żebyśmy z mężem byli tak zaprzyjaźnieni z fotografią jak jesteśmy w tej chwili w momencie kiedy nasze dzieci były maleńkie. Chciałabym mieć możliwość zrobienia im bardziej wyjątkowych zdjęć :)
Tym bardziej chcę podziękować mamie tego niespełna miesięcznego chłopca za możliwość zrobienia mu zdjęć.
Dzięki niemu miałam bezcenną lekcję i przyjemność kontaktu z maleńkim dzieckiem.
Modelem był idealnym i cierpliwym :)
Nie mogę uwierzyć jak czas szybko biegnie. Wydaje się jakby nasze dzieci całkiem niedawno były tak malutkie, a jednocześnie trudno sobie przypomnieć uczucie trzymania noworodka w ramionach...

Saturday, November 2, 2013

MOVEMBER

About Movember

During November each year, Movember is responsible for the sprouting of millions of moustaches around the world. With their “Mo’s” men raise vital funds and awareness for prostate and testicular cancer and mental health. As an independent global charity, Movember’s vision is to have an everlasting impact on the face of men’s health.
Movember challenges men to grow a moustache for the 30-days of November, thereby changing their appearance and the face of men’s health.

In October, Mo Bros sign up at Movember.com, and on the 1st of Movember, with a clean-shaven face, start their Mo growing journey.

Then for the entire month, these selfless and generous men known as Mo Bros, effectively become walking, talking billboards for 30 days. Through their growing efforts they raise awareness for the often ignored issues of men’s health, by prompting conversations wherever they go.

Another crucial part of being a Mo Bro is to raise funds for men’s health. Men donate their face, and much like taking part in a run or a walk for charity, ask their family and friends to sponsor their efforts.

Did you know that men get cancer more or less as often as women, but dying by 25% more! This is due to the fact that one of the deadliest cancers in men are (after lung cancer) prostate cancer and testicular cancer. Men takes it as something shameful, so they does not investigate and did not treat, and ultimately more likely to die. Movember is to draw more attention to these threats.

Image Hosted by ImageShack.us

Dowiedziałam się o tej akcji (która jest, można powiedzieć, odpowiednikiem kobiecej różowej wstążeczki) od mojego męża, który pewnego dnia zaczął zapuszczać brodę - wraz z kolegami z pracy. Wyobraźcie sobie całą zmianę brodaczy :) W listopadzie broda ma zostać zgolona, a wąsy pozostać na trzydzieści dni. Najważniejsza jest świadomość.

Czy wiedzieliście, że mężczyźni chorują na raka mniej więcej tak często jak kobiety, a jednak umierają o 25% częściej! Wynika to stąd, że jednymi z najgroźniejszych nowotworów u mężczyzn są (zaraz po raku płuc) rak prostaty i rak jąder. Mężczyźni traktują to jako coś wstydliwego, przez co nie badają się i nie leczą, a w efekcie częściej umierają. Movember ma na celu zwrócenie większej uwagi na te zagrożenia i zebranie funduszy na badania nad leczeniem tych nowotworów.
Więcej informacji o akcji znajdziecie TUTAJ.