Dzień Św. Davida / St David's Day

Dlaczego o tym? Dlatego, że obecnie mieszkamy w Walii, a to jest jedno z najważniejszych walijskich świąt. Św. David jest patronem Walii.
Piszę o tym ponieważ podoba mi się jak to święto jest obchodzone.
Właściwie już kilka dni wcześniej większość ludzi nosi przypięte do wierzchnich ubrań żonkile. Żonkil jest narodowym kwiatem Walii.
1 marca dzieci nie idą do szkoły jak zwykle w mundurkach, ale zakładają narodowe stroje, czerwone koszulki lub bluzy z walijskimi symbolami. W większości szkół ten dzień obchodzony jest wyjątkowo.
Tego dnia jada się również tradycyjne walijskie ciasteczka.
Te, które są na zdjęciu dostaliśmy i bardzo za nie dziękujemy :)

Jest jeszcze jeden powód dlaczego o tym piszę.
Nie mogę sobie przypomnieć polskiego święta, które byłoby obchodzone w ten sposób. W Walii listopad jest miesiącem pamięci narodowej. Jest to związane z ofiarami I Wojny Światowej. Wszyscy noszą wtedy maki wpięte w ubrania.
W Polsce mało kto wiesza obecnie flagę Polski np. 3-go Maja nie mówiąc o Święcie Niepodległości. Mam wrażenie, że liczy się tylko dzień wolny od pracy i nic poza tym. Żadnych widocznych znaków. A przecież Polska ma taką historię...
Nie zrozumcie mnie źle. Nie chcę nic zmieniać. Szkoda mi tylko, że tak jest jest...

Image Hosted by ImageShack.us

Why about this? The reason that we live in Wales, and this is one of the major Welsh festivals. St. David is the patron saint of Wales.
I am writing this because I like how the holiday is celebrated.
A few days earlier, most people wear daffodils pinned to the upper clothes. Daffodil is the national flower of Wales.
March 1 children dressed as usual in uniforms, wear the national dress, a red t-shirts or sweatshirts with the Welsh symbols. In most schools this day is especially celebrated.
That day also eat traditional Welsh cakes.
Those that are in the picture we got, and we would like say thank you for it :)

There is another reason why I write about it.
I can not remember Polish feast, which would be celebrated in this way.
In Wales November is the month of National Remembrance. This is related to the victims of World War I. People wear poppies pinned in the clothes.
In Poland, the only few who hangs out the Polish flag, eg May 3-rd not to mention the National Independence Day. I feel that it is only the day off from work and nothing else. No visible signs. And Poland has such a history...
Do not get me wrong. I do not want to change anything. I am sorry only that this is like that...


Ps. Podoba mi się dzisiejsze logo Google :) Czerwony Smok to również znak walijski - umieszczony jest na fladze.

Image Hosted by ImageShack.us

Ps. I like the Google logo today :)

Comments

  1. Faktycznie miło :), a myślałam, że dzisiaj tylko Matronalia są :).
    A z tym patriotyzmem też jest różnie, u nas jeszcze sporo flag i kotylionów, a i z naszego lokalnego Święta Ceramiki jesteśmy dumni :)
    pozdrawiam cieplutko i miłego świętowania :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nie słyszałam wcześniej o tym święcie - już sprawdziłam, podoba mi się :)
      masz rację - pewnie regionalny patriotyzm jest silniejszy i bardziej widoczny - i dobrze :)
      również pozdrawiam :)

      Delete
  2. masz rację - mało u Nas takich symboli.
    Ale żonkile... mmm rozmarzyłam się. Dopiero niedawno zszedł śnieg. Ale wkrótce cały mój ogród się zażonkili :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mimi & Zorki wiesza i powiewa dumnie w te dni.
      Piękne żonkile i walijskie ciasteczka.
      Pozdrawiam ciepło :* Buźka!

      Delete
    2. :D
      pamiętam kiedy jako dzieciaczki wieszaliśmy z tatą flagę - wtedy było to dla mnie spore przeżycie :)
      pozdrawiam Was ciepło :)

      Delete
  3. ciasteczka wyglądają smakowicie..:):)

    ReplyDelete
    Replies
    1. i są smakowite - szczególnie świeże :))
      dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie :)

      Delete
  4. Dziekuje Ci Gosiu, ze do mnie zajrzalas. Dzieki temu odkrylam Twoj kawalek swiata:-) Sliczne miejsca i piekne zdjecia! Jesli pozwolisz bede tu czesciej zagladac. Italia pozdrawia Walie;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cała przyjemność po mojej stronie :D
      marzy nam się pojechać kiedyś do Włoch, a u Ciebie można je podejrzeć, dlatego zawsze chętnie będę wpadać i zawsze zapraszam do siebie :)
      pozdrawiam ciepło Włochy :)

      Delete
  5. Jak mój przedmówca również dziękuję za odwiedziny, bo dzięki temu trafiłam w to piękne miejsce. Fantastyczne zdjęcia! Co moich tutoriali, to jakbyś miała jakiekolwiek pytania, to pisz śmiało:) Pozdrawiam:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa i odwiedziny :) jak będę miała pytania na pewno się odezwę - dziękuję :)

      Delete

Post a Comment

Thank you for every word you leave :) I really appreciate it :)